فرهنگ ایرانی

فرهنگی

اخبار فرهنگ

  • طراحی بنر
  • طراحی بنر
  • طراحی لوگو
  • طراحی بنر
  • طراحی لوگو
  • طراحی لوگو
  • طراحی کاور
  • کاور آهنگ
  • طراحی کاور
  • طراحی کاور
  • طراحی هدر سایت
  • طراحی بنر گیف
  • خرید آپارتمان در کرج
  • فروش زمین
  • Tasarım
  • ابزار گرافیک
  • تعرفه طراحی لوگو
  • تعرفه طراحی لوگو
  • قیمت طراحی بنر
  • تعرفه طراحی بنر
  • تعرفه طراحی لوگو
  • کارت ویزیت آنلاین
  • طراحی موشن گرافیک
  • آموزش طراحی لوگو
  • آموزش طراحی بنر
  • آموزش طراحی لوگو
  • آموزش طراحی بنر
  • بایگانی

    هفته هنر انقلاب


    مراسم تجلیل از کاندیداها و انتخاب چهره سال هنر انقلاب اسلامی در سال ۹۶ در حوزه هنری برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه چهارمین دوره هفته هنر انقلاب سلامی و انتخاب چهره سال هنر انقلاب عصر امروز با حضور جمع زیادی از هنرمندان در حوزه هنری برگزار شد.

    در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از مصادیق مبارزه با طاغوت در زمان خود بود، گفت: باید توجه داشته باشیم که معلوم نیست شرط انقلاب کردن برای انقلابی ماندن ما کفایت کند. برای انقلابی ماندن باید استقامت داشت، مسیر درست را شناخت و به تکلیف عمل کرد والا تضمینی نیست که اگر روزگاری، انقلابی بوده ایم بتوانیم انقلابی هم بمانیم همانطور که در حادثه عاشورا نیز کسانی در مقابل امام صف کشیده بودند که روزگاری در زمره مجاهدان راه خدا بود.

    حجت الاسلام خاموشی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال گذشته درباره ضرورت داشتن بصیرت انقلابی به ما تذکر دادند. معنای این بینش و بصیرت چیزی جز دشمن شناسی و ایستادگی در راهی که ولی فقیه مشخص می کند، نیست.

    وی در همین زمینه با اشاره به طراحی بزرگ دشمن برای مقابله با جریان انقلاب اسلامی تغییر نقشه سیاسی جهان اسلام و اخلال اقتصادی در آن از راه ورود محصولاتش گفت: باید راه خروج از این طرح را شناسایی و به آن عمل کرد. در این زمینه قرآن کریم به ما توصیه می کند برای مقابله با مکر دشمن به وی توجه کنید و از ولی خود تبعیت و به همین خاطر نیز امروز معنای بصیرت انقلابی چیزی جز تبعیت از رهبری انقلاب نیست.

    در ادامه این مراسم جمعی از مدیران ارشد و فرهنگی استان ایلام به دلیل حمایت از ایجاد و تکمیل پروژه فرهنگی برج ایلام در این استان تقدیر شدند.

    در همین زمینه قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در سخنانی عنوان داشت تمامی بودجه اختصاص یافته برای این پروژه در سال ۹۶ تخصیص داده شده و باقیمانده بودجه مورد نیاز برای آن تا تکمیل شدن در سال ۹۷ نیز تخصیص داده می‌شود.

    در بخش دیگری از این مراسم چهره های شاخص فرهنگ و هنر به منظور پاسداشت کاندیداهای چهره سال هنر انقلاب دقایقی کوتاه به سخنرانی پرداخته و کلیپی از فعالیت های آنها نیز پخش شد.

    مرتضی سرهنگی نویسنده و مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری که برای صحبت درباره حمید حسام به روی سن دعوت شده بود عنوان داشت: جنگ میدان واقعیت است و نویسنده جنگ راوی واقعیت. آنها که دنبال حقیقت و واقعیت می روند همیشه زنده اند. ادبیات جنگ را مردم خلق می کنند و سعی می کنند جنگ را در این ادبیات بازنمایی کنند. همانطور که جنگ فرمانده خود را پیدا می کند نویسنده خود را نیز پیدا می کند  و آقای حسام نیز در زمره چنین نویسندگانی هستند.

    مسعود نجابتی از دیگر هنرمندان انقلاب نیز دقایقی کوتاه با حضور بر روی سن درباره محمدرضا دوست محمدی از کاندیداهای چهره سال هنر انقلاب اسلامی گفت: آقای دوست محمدی متخلق به اخلاق اسلامی است و بسیار مراقبت می کند تا در رفتارش این مسئله رعایت شود. به همین خاطر است که همه او را شخصیتی به دور از کبر و غرور و منفعت طلبی می دانند.

    آریا عظیمی نژاد از موسیقدانان کشور نیز در ادامه مراسم برای صحبت درباره حسن روح الامین از کاندیداهای چهره سال هنر انقلاب اسلامی به روی سن دعوت شد.

    وی با اشاره به خاطره نخستین تماس های حسن روح الامین با وی برای بازدید از آثار نقاشی داشت گفت: تا مدتها به دلیل مشغله ام این بازدید اتفاق نیفتاد اما وقتی که موفق شدم این آثار را ببینم نفسم در سینه حبس شد. آثاری را دیدم که انگار جهان تصویری من را وقتی که در حال ساخت آلبوم موسیقی ساغی سرمست بودم ترسیم می کرد و همین مسئله میان ما پیوندی عمیق ایجاد کرد.

    وی همچنین گفت: آثار هنری آقای روح الامین مانند پرده خوانی است که پرده در آن تکنیکی است که پرده سرا خلقش کرده است.

    در بخش دیگری از این مراسم سیدمحمود رضوی تهیه کننده سینما برای صحبت درباره محمدحسین مهدویان از کاندیداهای چهره سال هنر انقلاب به روی سن دعوت شد.

    وی در سخنان خود گفت: روزی به ما وامثال ما نقد می کردند که شما حرفهای خوبی می زنید اما هنر بیانش را ندارید. روز دیگری می گفتند حرف های خوبی می زنید و هنرمندانه همین کار را انجام می دهید اما نمی توانید مردم را به پای آن بنشانید. امروز خوشحالم که هنرمندی ظهور کرده که هم خوب حرف می زند و هم هنرمندانه و هم می تواند مردم را پای آثارش بنشاسد.

     سلیم غفوری رئیس مستند شبکه سیما نیز آخرین مهمانی بود که برای صحبت درباره مهدی نقویان از کاندیداهای انتخاب چهره سال هنر انقلاب به روی سن دعوت شد.

    وی در سخنان خود از نقویان به عنوان یک مستندساز جوان توانمند که توانسته روایت های درست در مستندسازی را به شکلی دغدغه مند روایت کند، تقدیر کرد.

    در بخش دیگری از مراسم رئیس حوزه هنری در سخنانی درباره انتخاب چهره سال هنر انقلاب عنوان کرد: در دوره چهارم ااین رویداد فرهنگی از ۵۵ نفر از بزرگان و صاحب نظران، منتقدان و مدیران فرهنگی  خواستیم تا از لیستی که در اختیارشان قرار داده شده به انتخاب کاندیداهای چهره سال هنر انقلاب بپردازد. از این لیست ابتداد یک فهرست ۱۴ نفره و در نهایت یک فهرست ۵ نفره استخرج شد.

    مومنی از سه ویژگی تولید اثر در مسیر گفتمان انقلاب اسلامی، پرمخاطب بودن و جریان سازی به عنوان مهمترین ویژگی های انتخاب این کاندیداها یاد کرد.

    در ادامه پس از اعلام چهره سال هنر انقلاب اسلامی، حمید حسام نیز که به عنوان چهارمین چهره سال هنر انقلاب اسلامی معرفی و تجلیل شده بود در سخنانی عنوان کرد: من پیرمرد کاندیداهای حاسر در این مراسم هستم و همیشه از آثار هنرمندانه آنها لذت برده ام. شاید تنها تفاوت من  با آنها این باشد که تجربه شهودی از جنگ داشته ام و البته همین تجربه بار تعهد و موأخذه از کارهای من را سنگین تر می کند.

    وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس دوران ظهور خودی در میان افراد بود که ویژگی اش دور از دید بودن و متصل بودن به فرهنگ عاشورا بود. این خود امروز معنی های دیگری پیدا کرده و میان این دو فاصله زیادی افتاده است که باید آن را پر کرد. به همین خاطر بر این باورم اولین خاکریزی که نسل ما باید از آن عبور کند خاکریز خودش است.

    حمید حسام همچنین با یادکرد از شهید محمود شهبازی گفت: ایشان همیشه به ما یک جمله و حدیث می گفت که شاید زندگی خودش عصاره آن بود و آن این بود که اگر می توانید به گونه ای زندگی کنید که خیلی دیده نشوید. این معنی در دهه ۶۰ نوعی سلوک را به همراه داشت که هر چه به جلوتر آمده ایم کمرنگ تر نیز شد. هر چند که در این روزگار هم می تواند چهره هایی مانند شهید علی چیت سازیان و حسین همدانی را دید که می گفتند کسی می تواند از سیم خاردارهای دشمن عبور کند که از سیم خاردار خود عبور کند.

    وی در پایان عنوان کرد: ما باید واژه ها را با هنر و قلممان به فطرت خودش بازگردانیم و به همین خاطر من تبریک می گویم به این جوانان که نادیده عاشق جنگ شدند چرا که عاشقی آنها بیشتر از من است.

    https://www.mehrnews.com/news/4271810/

    موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۲۶
    farhangi farhangi

    هنر

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی